زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:06 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 15
نویسنده پیام
saeed آفلاین


ارسال‌ها : 25
عضویت: 10 /8 /1391
محل زندگی: gonbad-e qabus
شناسه یاهو: saeed_havash


نگاهی به تغییرات تیم فولاد ماهان / تیمی برای قهرمانی
اصفهان – خبرگزاری مهر: رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران از روز پنج شنبه هفته جاری آغاز می شود و تیم بسکتبال فولاد ماهان، که در دوره گذشته لیگ در جایگاه سوم رده بندی کلی جدول مسابقات قرار گیرد، امسال در غیاب تیم همشهری یعنی ذوب آهن، تنها نماینده اصفهان در این رقابت ها خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم بسکتبال فولاد ماهان با سرمربی گری محسن صادق زاده پس از بازگشت از اردوی آماده سازی پیش فصل خود در ترکیه، خود را برای برگزاری اولین دیدار خود در لیگ برتر مقابل تیم همیاری شهرداری زنجان آماده می کند.

روز سه شنبه دوم آبان ماه 91 برنامه دور رفت فصل 91-92 لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران از سوی کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال اعلام شد. هفته اول رقابت ها در روزهای پنج شنبه 11 آبان و دوشنبه 15 آبان ماه برگزار خواهد شد.

10 تیم در لیگ امسال شرکت می‌کنند

این رقابت ها امسال با حضور 10 تیم مهرام تهران، پتروشیمی بندر امام، فولاد ماهان اصفهان، دانشگاه آزاد تهران، صنایع پتروشیمی ماهشهر، نفت سپاهان تهران، شهرداری گرگان، همیاری شهرداری زنجان، البدر بندر کنگ و استقلال زرین قشم برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود تیم حفاری ملی اهواز در رقابت های امسال نیز شرکت کند که با توجه به اتمام فرصت تیم حفاری ملی اهواز و اعلام آمادگی تیم نفت سپاهان تهران، مذاکرات مسئولان این باشگاه با مقامات فدراسیون به نتیجه رسید و این تیم به عنوان دهمین تیم در مسابقات لیگ برتر حضور خواهد یافت.
ماهان فقط به مهرام باخت و ذوب آهن

فولاد ماهان در دوره گذشته لیگ برتر که با شرکت 12 تیم برگزار شد، در 22 بازی توانست 18 برد کسب کند و چهار مسابقه را نیز به حریفان واگذار کرد. از نکات جالب باخت های تیم ماهان، واگذار کردن هر دو بازی رفت و برگشت به تیم مهرام تهران و شکست در دو بازی شهرآورد اصفهان مقابل ذوب آهن است.

ماهان موفق شد نه تیم از 12 تیم حاضر در رقابت ها را هم در دور رفت و هم در دور برگشت مسابقات شکست دهد. پتروشیمی بندر امام، پویا تهران، جهش ترابری قم، دانشگاه آزاد تهران، شهرداری گرگان، صنایع پتروشیمی ماهشهر، شرکت ملی حفاری اهواز، همیاری شهرداری زنجان و لوله آ.اس شیراز تیم هایی بودند که علاوه بر اصفهان در خانه خودشان نیز مغلوب سرمه ای پوشان فولاد ماهان شدند.

ماهانی ها هم در بازی های خانگی و هم در خارج از خانه نه پیروزی و دو شکست کسب کرده اند. بهترین برد خانگی و خارج از خانه ماهان به ترتیب، پیروزی 92-57 مقابل دانشگاه آزاد تهران در اصفهان، و برد 86-50 در خانه همیاری شهرداری زنجان می باشد. بدترین شکست خانگی تیم اصفهانی باخت 70-81 برابر مهرام تهران است، درحالی که بدترین شکست خارج از خانه آن ها باز هم در مقابل مهرام با نتیجه 70-82 رقم خورده است.

تیم بسکتبال ماهان پس از پایان مرحله مقدماتی فصل 90_91 رقابت های لیگ برتر به همراه تیم های پتروشیمی ماهشهر، مهرام تهران، پتروشیمی بندر امام، شهرداری گرگان، شرکت ملی حفاری، ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد تهران به مرحله پلی آف راه یافت. آن ها در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم شرکت ملی حفاری اهواز قرار گرفتند و در دو بازی خود در اهواز و اصفهان با نتایج 83-92 و 95-65 حریف خود را مغلوب کردند.

ماهان در نیمه نهایی

ماهان در نیمه نهایی 5 بار با تیم پتروشیمی بندر امام روبه رو شد و دو بازی اول را با نتایج 82-75 و 74-63 به سود خود به پایان برد و در سومین بازی در بندر امام متحمل شکست سنگین 105 بر 84 شد. ماهان برای راهیابی به دیدار فینال باز هم به بندر امام رفت اما در مسابقه چهارم مرحله نیمه نهایی بازی را 80-75 به پتروشیمی این شهر واگذار کرد. ماهان که در بازی آخر این مرحله نیز میهمان پتروشیمی بود این بازی را نیز 75-83 باخت و از راهیابی به فینال بازماند.
دیدارهای رده بندی این دوره از رقابت ها برای کسب مقام سوم و چهارم مرحله حذفی بین فولاد ماهان سپاهان و دانشگاه آزاد تهران برگزار شد. ماهان توانست هر سه بازی این مرحله را ببرد و در جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. آن ها 25 و 26 اردیبهشت 91 در سالن مخابرات اصفهان، دانشگاه آزاد را با نتایج 74-49 و 88-67 مغلوب کرده و اول خرداد 91 نیز در سالن آزادی تهران شکست 69-80 را به تیم تهرانی تحمیل کردند.

در دیدارهای فینال این دوره نیز مهرام تهران در 3 مسابقه مقابل پتروشیمی بندر امام به برتری رسید و قهرمان شد.

اولین سکوی ماهان در نخستین سال حضور

به این ترتیب در پایان این رقابت ها تیم های مهرام تهران، پتروشیمی بندر امام و فولاد ماهان سپاهان اصفهان در رده های اول تا سوم جدول رده بندی قرار گرفتند و ماهان که اولین سال حضورش در لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور را تجربه می کرد، با کسب سهمیه آسیایی توانست عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش گذارد.

با آغاز فصل نقل و انتقالات بسکتبال ایران، فولاد ماهان نیز به انجام چند تغییر و خرید بازیکنان مورد نظر خود پرداخت.

همه ستاره‌ها در ماهان جمع شدند

بعد از اعلام بازیکنان سطح الف یا همان سهمیه های ملی از سوی فدراسیون بسکتبال، ۵ بازیکن از فولاد ماهان به نام های جواد داوری، اصغر کاردوست، بابک نظافت، محمد حسن زاده و مجید قاسم زاده در این فهرست قرار گرفتند. از این فهرست جواد داوری و اصغر کاردوست به همراه جابر روزبهانی قراردادهای خود را با ماهان تمدید کردند.

آن ها اوشین ساهاکیان، محمدرضا اکبری ، محمد امجد، عماد سلمانی و محمد فلاحت را از ذوب آهن به همراه سامان ویسی و مهدی شیرچنگ به خدمت گرفتند. نیکولاس تسکیتشویلی گرجستانی الاصل نیز از تیم مهرام تهران با قراردادی یک ساله به فولاد ماهان پیوست.

بابک نظافت، محمد حسن زاده، مجید قاسم زاده و وارطان بیدورسیان نیز بازیکنان جدا شده از این تیم هستند.

ماهان در راستای کسب آمادگی هرچه بیشتر و با بازیکنان جدید خود روز چهارشنبه 26 مهر ماه در سالن ملت اصفهان به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده البدر بندر کنگ رفت و توانست این تیم را با نتیجه ۹۳ بر ۶۲ شکست دهد. اوشین ساهاکیان و اصغر کاردوست که مهرام را در جام باشگاههای آسیا همراهی می کردند، غایبان ماهان در این دیدار بودند.

اردوی آمادگی پیش‌فصل ماهان

تیم بسکتبال فولاد ماهان سپاهان برای برپایی اردوی تدارکاتی و کسب آمادگی لازم برای فصل جدید رقابت های لیگ برتر، جمعه 28 مهر ماه به کشور ترکیه رفت. ماهانی ها در این اردوی یک هفته ای دو دیدار تدارکاتی نیز با تیم هایی از لیگ دسته یک ترکیه برگزار کرد که هر دو مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشت.

ماهانی ها در این اردوی تدارکاتی محمد کونه بازیکن ساحل عاجلی – فرانسوی تیم ARO GBC ترکیه را به عنوان دومین سهمیه خارجی خود به خدمت گرفت و در پایان اردوی خود در ترکیه به ایران بازگشتند. برگزاری دیدار مدیرعامل و اعضای کادرفنی و سرپرستی تیم بسکتبال فولاد ماهان با سفیر ایران در ترکیه نیز از برنامه های حاشیه ای این اردو بود

محسن صادق زاده سرمربی ماهان پس از پایان این اردوی تدارکاتی با ابراز رضایت از شرایط این اردو در ترکیه، از مسئولان باشگاه ماهان به خاطر شرایط مطلوب برگزاری آن تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با کسب قهرمانی در رقابت های لیگ برتر، این تمهیدات خوب را جبران کنند. صادق زاده که خودش هم اعتقاد دارد بهترین های ایران را در تیمش جمع کرده، معتقد است مدیران ماهان نیز از او انتظاری کمتر از قهرمانی ندارند.

رویارویی کوهیان با تیم اصفهان در هفته نخست

فولاد ماهان طبق برنامه دور رفت فصل 91-92 لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور، در هفته اول مسابقات در خانه پذیرای همیاری شهرداری زنجان خواهد بود. بازی رفت دو تیم در فصل گذشته با نتیجه 89 بر 66 به سود ماهان پایان یافت و ماهانی ها در دور برگشت نیز همیاری را 86-50 شکست دادند. همیاری زنجان فصل گذشته و در اولین حضور خود در لیگ برتر، در جایگاه نهم جدول رده بندی رقابت ها قرار گرفت.

فرزاد کوهیان سرمربی فصل گذشته ذوب آهن اصفهان هدایت تیم همیاری زنجان را بر عهده دارد ضمن اینکه آرن داوودی بازیکن ملی پوش و سابق ذوب آهن نیز از چهره های شاخص تیم زنجانی است.

دیدار تیم های بسکتبال فولاد ماهان سپاهان اصفهان و همیاری شهرداری زنجان از هفته اول رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور، ساعت 16:00 پنج شنبه 11 آبان 1391 به میزبانی فولاد ماهان سپاهان در سالن ملت اصفهان برگزار خواهد شد.

ماهان که فصل گذشته در سالن شهدای مخابرات اصفهان میزبان حریفان خود بود، به علت تعویض کف پوش این سالن فعلا مسابقات خود را در ورزشگاه ملت برگزار خواهد کرد.
فولاد ماهان در حالی از فردا پنجشنبه در ورزشگاه ملت به مصاف شهرداری زنجان می‌رود که بسیاری بر این باورند تغییرات این تیم اصفهانی در کنار جذب بسیاری از ستاره‌های لیگ برتر می‌تواند فصلی رویایی را برای تیم اصفهانی رقم بزند.

فولاد ماهان در فصل جاری به عنوان تنها نماینده بسکتبال اصفهان در لیگ برتر حضور خواهد داشت و با توجه به سرمایه‌گذاری مناسب این باشگاه اصفهانی در بسکتبال، بسیاری این تیم اصفهانی را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند.

پنجشنبه 11 آبان 1391 - 11:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :